Drobečková navigace

Úvod > Jak se stanete naším klientem

Jak se stanete naším klientem

Existuje nějaký pořadník?

Ano, pořadník na umístění skutečně máme. Tvoří jej všechny žádosti, které náš Domov přijímá. Nemusíte jednat s nikým dalším, o přijetí rozhodujeme sami.

Jak získat formulář žádosti?

Stačí zavolat na náš telefon nebo napsat na naši adresu. Obratem Vám formuláře pošleme nebo si je můžete stáhnout do počítače na stránce dokumenty.

Co bude s formulářem dál?

Pečlivě a pravdivě vyplníte údaje o žadateli, tedy budoucím možném klientovi. Velice nás zajímají záliby a přání budoucího klienta. Vyplněný formulář nám pošlete nebo můžete přinést osobně. Žadatele zařadíme do pořadníku a budeme telefonicky nebo písemně informovat o jeho pořadí.

Co se bude následovat?

Před přijetím nového klienta zavolá žadateli náš sociální pracovník a dohodnou společně návštěvu v domácnosti – tzv. sociální šetření, při kterém se zjišťují sociální potřeby žadatele. Tyto potřeby korespondují s Regionální kartou sociálních služeb:
zde ke stažení (xls). Díky těmto zjištěním je následně ve spolupráci s vedením Domova pro seniory v Hranicích posouzeno, zda jsme pro žadatele vhodnou sociální službou. Po případném přijetí žadatele do služby slouží Regionální karta k individuálnímu plánování služby. Sociální pracovník s vrchní sestrou na místě zodpoví veškeré dotazy našeho žadatele, případně i jeho rodiny. Pozveme žadatele na návštěvu k nám, aby si Domov mohl prohlédnout a měl jasnější představu o životě v něm.

Co když právě v době uvolněného místa nebude chtít žadatel nastoupit?

I s tím počítáme. Pokud momentální podmínky žadateli umožňují spokojený pobyt v původním, domácím prostředí (například se mu dostává pomoci od rodiny a nechce se od ní vzdalovat), právě při zmíněných návštěvách se může žadatel dohodnout o odkladu. O své místo v pořadníku nepřijde. Při každé další příležitosti mu sociální pracovnice zavolá, případně jej navštíví a znovu spolu proberou možnost nástupu a žadatelovy současné potřeby. To se bude opakovat až do nástupu do Domova. Záleží nám na tom, aby náš budoucí obyvatel přišel do známějšího prostředí, aby si snadněji přivykl. Zároveň respektujeme, když se rodině a přátelům podaří pečovat o svého blízkého tak dobře, že je mu momentálně lépe doma.

Když bude chtít žadatel nastoupit a najednou mu zavoláme, musí hned všeho nechat a přijet?

Pozvání k nástupu není rozkaz. Chápeme, že taková změna vyžaduje přípravu. Pokud vedení Domova rozhodne o konkrétním přijetí, je žadatel informován sociální pracovnicí. Během předešlých kontaktů jsou již dohodnuty a probrány různé detaily včetně věcí, které si chce budoucí obyvatel vzít s sebou. Takže se nyní dohodne potřebná doba na dokončení příprav a čas příchodu do Domova.

V určený den proběhne příjem našeho nového obyvatele, seznámení s přidělenou sestřičkou a ubytování.

Dále si můžete zjistit další informace o našem domově: