Drobečková navigace

Úvod > Jak se stanete naším klientem

Jak se stanete naším klientem

 

Jak získat potřebné formuláře přijetí ?

Je potřebné vyplnit dva dokumenty: 1. Žádost o  uzavření smlouvy o poskytnutí pobytové sociální služby

                                                          2. Vyjádření lékaře

Formuláře potřebné k přijetí jsou ke stažení zde: dokumenty

V případě že nemáte možnost si formuláře vytisknout, obraťte se na nás prosím telefonicky, písemně nebo osobně.

Co bude s formuláři dál?

Po Vašem vyplnění nám formuláře zašlete na naší adresu nebo nám je můžete přinést osobně. Žádost společně s vyjádřením lékaře jsou zařazeny do pořadníku žadatelů. 

Co se bude následovat?

Před přijetím nového klienta zavolá žadateli náš sociální pracovník a dohodnou společně návštěvu v domácnosti – tzv. sociální šetření, při kterém se zjišťují sociální potřeby žadatele. Tyto potřeby korespondují s Regionální kartou sociálních služeb:
zde ke stažení (xls). Díky těmto zjištěním je následně ve spolupráci s vedením Domova pro seniory v Hranicích posouzeno, zda jsme pro žadatele vhodnou sociální službou. Po případném přijetí žadatele do služby slouží Regionální karta k individuálnímu plánování služby. Sociální pracovník s vrchní sestrou na místě zodpoví veškeré dotazy našeho žadatele, případně i jeho rodiny.

V případě zájmu je také možné nás navštívit, aby si žadatel mohl Domov prohlédnout a měl jasnější představu o životě v něm.

Co když právě v době uvolněného místa nebude chtít žadatel nastoupit?

Pokud momentální podmínky žadateli umožňují spokojený pobyt v původním, domácím prostředí (například se mu dostává pomoci od rodiny a nechce se od ní vzdalovat), právě při zmíněných návštěvách se může žadatel dohodnout o odkladu. Při každé další příležitosti mu sociální pracovník zavolá, případně jej navštíví a znovu spolu proberou možnost nástupu a žadatelovy současné potřeby. To se bude opakovat až do nástupu do Domova. Záleží nám na tom, aby náš budoucí obyvatel přišel do známějšího prostředí, aby si snadněji přivykl. Zároveň respektujeme, když se rodině a přátelům podaří pečovat o svého blízkého tak dobře, že je mu momentálně lépe doma.

Když bude chtít žadatel nastoupit a najednou mu zavoláme, musí hned všeho nechat a přijet?

Pozvání k nástupu není rozkaz. Chápeme, že taková změna vyžaduje přípravu. Pokud vedení Domova rozhodne o konkrétním přijetí, je žadatel informován sociálním pracovníkem. Během předešlých kontaktů jsou již dohodnuty a probrány různé detaily včetně věcí, které si chce budoucí obyvatel vzít s sebou. Takže se nyní dohodne potřebná doba na dokončení příprav a čas příchodu do Domova.

V určený den proběhne příjem našeho nového obyvatele, seznámení s přidělenou sestřičkou a ubytování.